HOME               OVER ONS               LANDEN MET FOTO’S & VERHALEN               LINKS               CONTACTHOME.htmlOVER_ONS.htmlLANDEN.htmlCONTACT.htmlshapeimage_1_link_0shapeimage_1_link_1shapeimage_1_link_2shapeimage_1_link_3

ITALIA 2003

Verslag 12 juli 2003 t / m 01 augustus 2003

We zouden dit jaar eigenlijk naar Sulawesi  gaan maar vanwege de SARS en het reisadvies hebben we op het laatste moment de reis geannuleerd en een enkeltje Milaan gekocht. We reizen in Italië met het openbaar vervoer en zijn van plan om vanaf Napels terug te vliegen. Voor het eerst backpacken in Europa.

Zaterdag 12 juli 2003.

Verslapen. Wakker gebeld door Marco om 3.45 uur. Een goede start van de dag. We vliegen om 7 uur en om 8.23 uur zijn we in Milaan geland. Een busticket geregeld en  met de bus naar Milaan gereden.

In Milaan was het ontzettend warm. Eerst maar even een stukje lopen en wat eten en drinken. In de stad naar de gebouwen en mooie winkelcentra gekeken, naar de kathedraal gegaan.

Door de hitte met de trein naar Genua gegaan. Een camping genomen in een klein plaatsje Bogliasco, vlak naast Genua. De camping lag hoog op de berg. De wandeltocht  naar de camping was dus behoorlijk pittig, warm en zweten. Maar eenmaal op de camping hadden we dus mooi uitzicht.

Omdat het een lekkere warme temperatuur was hebben we alleen de binnentent opgezet. We zijn een pizza op de camping gaan eten. Je bent tenslotte toch in Italië. Daarna een douche gepakt en gaan slapen.

Zondag 13 juli 2003.

Vandaag eerst een dag relaxen. We hadden heerlijk geslapen, gewassen en de boel een beetje opgeruimd. Daarna zijn we naar beneden gelopen. Het stadje in , boodschappen gedaan en gegeten op een bankje in de zon met een mooi uitzicht op de baai. Het is een gezellig dorpje met pleintje waar vooral de oudere bewoners zitten met hun kleinkinderen of moeders.

We hadden de zwemkleren natuurlijk aan dus in de zee gezwommen. Het luie toppunt van vandaag: de bus omhoog naar de camping genomen. Daar genoten van een lekkere rosé en gegeten in het restaurant. Genoten van de mooie warme avond en daarna gaan slapen.

Maandag 14 juli 2003.

Met de bus van de camping naar het treinstation gereden en daar de trein naar Genua gepakt. De treinkaartjes zijn hier absoluut niet zo duur als in NL en de treinen zijn netjes en schoon en voorzien van airco.

Genua is een mooie stad. Veel restaurantjes, leuke straatjes en er werd op dit moment veel aan de stad gerestaureerd omdat ze in 2004 de culturele hoofdstad van Europa worden. Gelopen, door de stad en door de haven, koffie gedronken en van de uitverkoopt genoten.

Met de trein terug naar Bogliasco, daar brood voor het avondeten gekocht met lekkere kaas en natuurlijk een lekker wijntje.

Dinsdag 15 juli 2003.

Door gereisd naar Pisa. Eerst met de stoptrien naar Rappallo en daarna  de IC naar Pisa.

Nog gekeken voor een betaalbaar hotel maar helaas alles VOL. Geen nood, we kwamen op een mooie camping aan de rand van Pisa met een zwembad. Wel eerst nog even de badmutsen kopen en daarna hebben we een duik in het zwembad genomen.

Na de douche de stad ingelopen. De eerste indruk is erg positief. Pisa is een mooie stad en een gezellige sfeer hangt er op de pleinen en door de straten. Morgen willen we gaan kijken in de museums. Gegeten op een plein. Lange tafels en je sluit gewoon aan. Lekker salades met kaas.

Naar de camping, een bak koffie gedronken op het terras bij het zwembad en naar de tent gegaan.

Woensdag 16 juli 2008

Pisa in geweest. De kathedraal, de schuine toren en de stad verder bekeken. Toen we voor ons gevoel aardig wat gezien hadden bij het zwembad op de camping gezeten, gegeten en een borrel bij de tent gedaan.

Donderdag 17 juli 2008

Op weg naar Voletta. Moesten 1 ½ uur op de trein wachten en overstappen in Cecina. Daar bleek de trein nooit meer te rijden, dus reed er gelukkig wel een bus. Het was een mooie omgeving dus de rit erheen was  niet vervellend.

Een hostel opgezocht. Omdat we zondags, over 3 dagen verder willen rijden hadden we alles al betaald. Later bleek dat er geen bussen op zondags rijden dus de aantal nachten veranderd en dit gaf de nodige problemen.

Het dorp in geweest en daar gegeten. Helemaal niet aan gedacht hoe het er ook alweer aan toe kan gaan in Italië. We hadden een lekker dagmenu en deze was ook mooi van prijs. We schrokken ons dood toen we de rekening kregen. Er kwam van alles bij en moesten zelfs betalen voor het gebruik van het bestek. Naast ons zat nog een Nl familie en deze hadden we dus alvast maat voorbereid op de rekening die ze konden verwachten.

In het hostel nog gezeten en gepuzzeld.

Vrijdag 18 juli 2008

Om 7 uur ging de wekker. Op naar het stadje San Gimignano. Het stadje heeft een aantal torens die boven de stad uit steken. We moeten 2 keer overstappen en uiteraard missen we de aansluiting. Het was al een groot avontuur om daar aan te komen. De bus verbindingen zijn erg onduidelijk.

We hebben door de stad gewandeld. Knusse plaats. Een wandeling om de stadsmuur gemaakt. Helaas lukte het niet om het hele stadje te bekijken.

Weer in Voletta aangekomen hebben we boodschappen gedaan en hebben we informatie ingewonnen hoe wij de enige bus kunnen pakken die op zondag naar Cecina rijdt. De bus rijd om ½ 11.

Gegeten, gedoucht en lekker met een wijntje de avond doorgekomen.

Zaterdag 19 juli 2008

Vandaag uitgeslapen. Boodschappen gedaan en daarna zijn we naar de andere kant van de stad gelopen. De Balze. Dit is een klif met een kerkje erop. Het was wel jammer dat als je op de klif stond er verder weinig van kon zien.

Naar het park geweest. Daar gelezen en gelegen onder de bomen.

Echt een luie dag.

In de avond hebben we in het dorp gegeten en later naar bed gegaan.

Zondag 20 juli 2008

Om half 10 naar de bus gelopen voor het vertrek naar Cecina. Tussen het overstappen door hebben we de boodschappen gedaan en om ½ 1 hadden we de trein naar Rome. Aankomst was 16.00 uur.

Via een NL man aan een camping gekomen die wel helaas 45 minuten buiten de stad ligt. Maar het openbaar vervoer erheen en weer terug naar Rome is goed op elkaar aangepast.

We hebben een plekje gezocht, gezwommen en gegeten in het restaurant op de camping.

Goede service en goed eten.

Maandag 21 juli 2008

We hebben vandaag aardig wat afgelopen. Vandaag naar het Colloseum en de omgeving gelopen en bezocht. Ook het Foro Romano Palatino. Rome heeft ontzettend oude, grote en mooie gebouwen.

Natuurlijk ook nog de winkel straat door waar net de uitverkoop was begonnen. Milco slaagde voor 2 zwembroeken en als het aan de verkoper lag had hij de hele winkel leeg gekocht. Deze bleef maar met alles komen.

Op het grote station een BBQ gehaald om ’s avonds lekker te smikkelen.

Nog even naar de bar geweest.

Dinsdag 22 juli 2008

Vandaag begonnen  bij Vaticaans Stad. Erg mooi en volgens ons ook erg rijk. Daarna via Castel di Angelo naar het Pantheon en de Spaanse trappen gelopen. Zo lopen we aardig wat af op een dag en zijn we blij als we weer bij de camping arriveren.

Op de camping nog contact gezocht met onze nieuwe Franse buren die hun bus het liefst inde tent wilden gaan parkeren.

Gezwommen en ’s avonds kip met frietjes gegeten.

Woensdag 23 juli 2008

Vandaag de hele dag geluierd bij het zwembad. We waren er ’s avonds gewoon beroerd van. In de morgen gezeten met 2 Amsterdamse meiden. Pizza gegeten en lekker in het windje gezeten.

Donderdag 24 juli 2008

In de nacht nog even de buitentent opgezet. Deze hebben e de hele vakantie nog niet gebruikt. De temperatuur is aangenaam en zo komt er een beetje wind door de tent heen waaien. Maar eigenlijk was het toch nog voor niets geweest. Want op het moment dat de buitentent stond stopte het ook met druppelen. Het stelde dus niet veel voor.

We reizen vandaag door met de trein naar Napels. We hebben een hostel opgezocht voor 2 nachten. Hier is het ook erg warm.

In de middag de stad ingegaan. Het is een smerige drukke stad. Welopen langs de haven en eten onderweg wat. Tijdens de wandeling zijn we wel mooie kastelen tegen gekomen.

We zitten voor de rest beneden in de gezamenlijke ruimte waar de airco aanstaat en we aanspraak krijgen van andere reizigers. In bed is het vies warm.

Vrijdag 25 juli 2008

Het ontbijt stelt niet veel voor maar we hebben een broodje naar binnen. Vandaag hebben we een pier opgezocht om lekker te gaan zwemmen en zonnen. Er was een heerlijk briesje die van de zee kwam.

In de middag weer naar de stad. Napels heeft ook veel mooie gebouwen, zoals galerijen, een soort museumplein dat lijkt op Vaticaanstad. Er waren allerlei demonstraties in de stad.

We hebben een  vrij lang stuk gelopen omdat een bepaalde ingang van de metro onvindbaar was. In Napels is een grote criminaliteit  en in bepaalde wijken moet je dan ook echt niet komen.