HOME               OVER ONS               LANDEN MET FOTO’S & VERHALEN               LINKS               CONTACTHOME.htmlOVER_ONS.htmlLANDEN.htmlCONTACT.htmlshapeimage_1_link_0shapeimage_1_link_1shapeimage_1_link_2shapeimage_1_link_3

SCOTLAND 2009

Schotland, verslag 18 juli 2009 t / m 08 augustus 2009

Zaterdag 18 juli 2009

Gisteren hadden we bijna alles al in de bus gedaan. Dus vandaag de allerlaatste dingen ingepakt. Daarna de laatste boodschappen gedaan, even koffie bij pa en ma gedronken terwijl Milco de trap in met de laatste laklaag insmeerde. De bus moest ook nog even gewassen worden maar om 3 uur reden we weg bij huis.

Iets na 4 uur kwamen we in IJmuiden bij de boot aan. Zeker een grote boot, groter dat als wij gewend waren. Onze rij mocht als een van de laatste de boot op. We kwamen in de onderste laag te staan wat weer voordeel zou hebben bij het eruit rijden.

De spullen in de hut gelegd. We moeten zeggen dat deze er netjes uitzag. 2 Bedden boven elkaar, een bankje, een tafel en een toilet met douche gelegenheid en wasbak. Naar het dek gegaan om te zien hoe we de haven zouden verlaten. Veel kit surfers en zeilers op het strand.

Na enige tijd te hebben buiten gestaan toch naar binnen gegaan om een broodje te eten en wat te drinken. Maar helaas. Na ongeveer 1 hap werd het al duizelig in het koppie van Angele dus die most maar even liggen want dat scheelde behoorlijk. Nog naar afleveringen naar 24 gekeken en liggend wat gegeten. Sjel ging toen maar slapen, al was het behoorlijk vroeg en  Mil ging een wandeling maken op de boot.

Na enige tijd met de computer gewerkt te hebben ging Mil ook maar het bedje opzoeken.

Zondag 19 juli 2009

Rond half 8 werden we wakker gemaakt door de kapitein die aankondigden dat we rond 9 uur Engelse tijd zouden aankomen. We moeten zeggen dat we allebei heerlijk geslapen hadden.

Na een rondje dek zijn we wat gaan eten en drinken. Met Sjel ging het beter maar toch blijft ze een raar gevoel houden in haar hoofd. Rond 9 uur kwamen we inderdaad in de haven van New Castle aan. We konden als 1 van de eerste van boord en reden eigenlijk vrij snel door de douane richting New Castle om daar vandaan richting Hadrian’s Wall te rijden.

Milco was al snel weer aan het links rijden gewend en al snel waren we aan onze eerste stop toe. Hadrian’s Wall loopt van New Castle tot Carlisle, over de hele breedte van de Noord-Engelse land. De muur is het grootste bouwwerk van de Romeinse beschaving. Hij is opgericht  door Keizer Hadrianus een Romeins heerser van 117 tot 138. Doel was om de Romeinen te scheiden van de barbaren.

De eerste stop was bij de Tempel of Mithras. Voordat we gingen lopen eerste even een kop thee.

We hadden het water net aanstaan toen daar een rijdende koffie tuk-tuk aankwam. Deze heer stond hier 6 dagen in de week ongeveer 5 uur lang. Echte goede koffie uit de machine. De tempel was niet zo groot, natuurlijk stond alleen de fundering maar gelukkig waren ook wat delen van beelden overgebleven. Bij de auto een kop koffie gedaan en doorgereden naar het volgende punt.

Het Housesteads fort NT. We moesten eerste een heuvel op en daar kwamen we bij een grote ruïne wat vroeger een fort geweest moest zijn. We hebben er langs gelopen en wat foto’s gemaakt.

Onze derde en laatste stop bij de muur was het mooist. Dit was het steelpoint. We sloegen een smal weggetje in omhoog de heuvel op. Daar moesten we een stukje lopen waar we nog een gaaf stuk muur zagen staan. De omgeving hierbij was fantastisch. Mooie grote heuvel die ruig was aan de ene kant en bedekt met gras aan de andere kant. Grote stenen die een trap vormde waardoor je omhoog kon.

Vanaf dit punt hebben we een B-weg genomen naar Gretna. Dit ligt op de grens van Engeland  - Schotland. Hier ligt een trouwkapel. Het was vroeger (1940) in Engeland verboden om onder de 21 te trouwen zonder toestemming. In Schotland moet dit al vanaf je 16de jaar. Zo kwamen er dus veel mensen hier in dit kapelletje trouwen.

We zijn na het doen van wat boodschappen via de B-wegen, mooi door dorpen heen naar het plaatsje

Kirkcudbright gereden. We stonden op een parkeerplaats bij de I. Een mooie plek, lekker in de zon. Eerst een rondje door het dorp. Dit is een kunstig, excentriek dorp. Na een pilsje op een bankje zijn we de vakantie met een echt diner, Fish en chips begonnen.

We lagen redelijk op tijd op bed. Eerst even lezen maar om 10 uur hebben we toch de bus verplaatst naar de parkeerplaats van de tennisbaan omdat er toch veel jeugd bleef hangen. Op deze plek was het erg stil. Perfect.

Maandag 20 juli 2009

Nadat we wakker waren geworden heeft Mil eerst de bus verplaatst, weer naar de parkeerplaats van de I. Een kop thee gezet met daarbij een croissant. We gaan vandaag op pad richting het plaatsje Ayr.

Na een paar miles kwam er een bordje uitzichtpunt. Dus wij eraf. We werden reden op een weg waar je krap met zijn tweeën kon rijden. We gingen steeds verder. Langs een paar kasten van huizen en een kasteeltje. Op een gegeven moment kwamen we op een mooie plek met uitzicht op zee. Je had uitzicht op de Islands of Fleet. Via Newton Stewart naar Stranraer gereden. Daar door het stadje gelopen en koffie gedronken. In deze plaats kun je de boot naar Belfast, Ierland pakken.

Verder langs de kust naar boven. Eten op de picknick plaats. Aan de kust, net kwam de boot uit Larne, ook Ierland aan. We zijn nog op een paar plaatsen gestopt om wat foto's te maken.

Leuk punt van de reis was: Electric Brae, Croy brae. Je rijd hier berg op of af. Wij gingen het proberen berg af. Naast de rots waar het hele gebeuren stond uitgelegd.

We staat bergafwaarts met je versnelling in zijn vrij en zonder handrem. Je zou dan denken dat je bergaf zou gaan rijden maar nee, de bus ging achterwaarts omhoog. Hoe werkt dit????????

In Ayr eerst naar de I. Helaas liggen de campings verder uit de stad. Dus eerst maar boodschappen gedaan, hele stad door en naar de plek van bestemming gereden. We hebben hier lekker gelezen, gegeten en wat 24 gekeken. Rond 12 vonden we het wel welletjes en hebben we de ogen dicht gedaan.

Dinsdag 21 juli 2009

Wat hebben we een mazzel. Terwijl al 2 dagen heavy rain was voorspelt worden wij met zon wakker. Het is niet zo dat we ons moeten insmeren maar je kan gewoon met je shirt aanlopen. We hebben de afgelopen 2 dagen wel wat regen gehad maar dat waren buitjes van 2 a 3 minuten waar je eigenlijk gewoon doorheen kon lopen. Aan de kust waait het wel en zodra je de bus uit gaat komt de zoute zeelucht je tegemoet. Dus hebben we niets te klagen.

Toch iets te optimistisch dat ik wat schreef vanmorgen want rond 11 toen we de camping afreden begon het te regenen. Soms stopte het even maar het merendeel van de dag was het nat. Rond 7 uur werd het iets minder.

We zijn via Large naar Greenock gereden. Large een ontzettend leuke plaats maar het regende op dat moment erg hard dus vandaar dat we pas bij Greenock gestopt zijn. Daar was een groot shopping mall dus het doen van de boodschappen konden we mooi combineren met shoppen en het nuttige van een bak koffie. Echt een bak. Je krijgt hier hele grote koppen. 2 is echt niet nodig.

Het nadeel van dit shoppen is dat ze leuke boekwinkels hebben en Sjel kan haar knip dan ook niet dicht houden. De nieuwe van Kinsella is al binnen terwijl hij nog niet in NL was.

Daar vandaan zijn we door gereden naar Loch Lomond. Een mooi meer met dorpjes waar te gekke cottage staan. We vonden een parkeerplek vlak voor het plaatsje Luss voor ongeveer 4 auto's. Hebben daar gekookt en na een paar uur zijn we gaan slapen. Een rustige stek waar bijna geen verkeer reed.

Woensdag 22 juli 2009.

Helaas werden we wakker van de regendruppels. Eerst naar Luss gereden. Daar bij het dorpswinkeltje  thee en koffie gehaald en een broodje scrambled egg with cheese. Heerlijk. Dit dorp heeft dus echt gezellige cottage, zou er zo 1 willen kopen.

We zijn doorgereden naar het plaatje: Inveraray. De route hierheen van ontzettend mooi. Door de niet al te hoge bergen waar alles groen is en waar door de regen vele kleine watervallen zijn. Diverse stops gemaakt voor het bewonderen van het uitzicht of het maken van een foto. In Inveraray zijn we eerst langs het kasteel gereden. Daarna naar de kerk en de Belltower gegaan. Een kleine kerk. Op elke stoel stonden naamplaatjes en er lagen verschillende kussens onder de stoelen.

Toen naar de gevangenis. Ga niet door start. Dit is een oude gevangenis met daarin de rechtbank. Ze hebben hem openbaar gemaakt en er een museum ervan gemaakt hoe het er vroeger aan toe ging. Met bewegende poppen die ook praten. Het oudste deel was echt klein, koud en is later de vrouwengevangenis geworden. Het nieuwere deel werd dus de mannengevangenis en zag er al een stuk beter uit en de regels waren aangepast. Een leuke ervaring. Natuurlijk is het hedendagen totaal anders.

Langs verschillende meren geregen: Loch Fyne, Loch Long, Loch Awe. Hierbij de laatste staat nog een mooie ruine van een kasteel. Door de mist en de regen was het uitzicht wel gaaf.

Doorgereden naar het plaatsje Oban. Naarmate we hier in de buurt kwamen kwam de zon als meer te voorschijn. Na 1 1/2 dag is het toch weer goed gekomen. Bij de i geïnformeerd naar de campings. Helaas liggen die een stuk uit de stad. Dan maar even lopen. Maar we waren zo lekker aan het lunchen om 3 uur dat we besloten om deze middag maar in de zon te blijven zitten en een stukje te gaan lopen. We wilden wel in de stad gaan eten maar we hebben altijd wel voorraad in de bus.

En de mensen houden hier van vissen. Ze vissen meer dan dat ze zelf op kunnen dus kwam er in de loop van de middag een meneer en die gaf aan iedereen die wilden een paar makrelen. Gelukkig waren ze ook nog een s helemaal schoon gemaakt. Die hebben we lekker met wat stokbrood weggewerkt. Heerlijk.

Hier in Oban is het Colosseum nagebouwd. Het is een fraai gezicht. Staat boven op een berg en als je door het gezellige stadje loopt steekt deze er boven uit. Maar hoe het dorpje verder is zullen we morgen meemaken.

Donderdag 23 juli 2009.

De zon scheen weer in de bus dus: opgestaan, ontbeten en rond 1/2 11 de bus naar de stad gepakt. De bus rijdt 1 keer per dag naar en van de camping. Als we ons niet de hele dag konden vermaken moeten we terug lopen. Wij hadden verwacht dat de stad groter zou zijn. Maar schijn bedriegt. Er waren van die super toeristisch winkels. Hebben koffie gedronken, gelopen naar het Colosseum waar je dus wel heel mooi uitzicht heb over de stad en over de baai.

Geluncht. Heerlijk vis op een wrap en broodje. Boodschappen gedaan en zijn we richting de camping gelopen. We hebben voor het avond eten een groot stuk zalm gehaald. Het kan niet verser en het is ook nog eens spot goedkoop. Ik geloof niet dat we in 1 week zoveel vis gegeten hebben.

In de kamper hebben we 's avonds een film gekeken en zijn we gaan slapen.

Vrijdag 24 juli 2009

Ons eind bestemming voor vandaag is in de buurt bij Fort William. Maar we wilden niet zomaar voorbij Glen Coe rijden. Een Nat. park .Je rijdt er tussen de bergen en kijkt over mooie vlaktes uit. Daar natuurlijk een paar stops gedaan en bij een mooi, rustig punt koffie gedronken. Het uitzicht is hier echt geweldig. Met de 3 zussen naast elkaar. 3 bergen. Zo nu en dan een wit huisje of een groot hotel tussen een rij bomen. Het was nu groen maar je schijnt hier 's winters te kunnen skiën.

Daarna door gereden naar Fort Williams. We willen hier de bergen in en morgen zijn hier de Highland games te zijn. We zijn naar een camping gereden op aanraden van de oude buurtjes. In het dal gelegen met aan alle kanten bergen. Een onwijs grote camping. Maar erg netjes. We waren begonnen met lopen naar het dorp maar al snel kregen we een lift naar de stad. Een knus stadje met veel outdoor winkels. We hebben hier ook maar Fish & Chips gegeten. Het is immers vrijdag. Milco's snackdag op het werk en zijn dag voor het avondeten.

Je merkt hier dat je al een stuk noordelijker bent. Het wordt in de avond iets kouder.

Zaterdag 25 juli 2009

We hebben rustig ontbeten. We zijn langs de i gelopen om te informeren over het lopen in de bergen. Zij zei dat we echt vandaag moeten gaan lopen omdat er morgen regen wordt verwacht en dan is er niets boven op de berg te zien. Maar we zouden vandaag al naar de games. We wachten af.

Door gelopen naar de stad. Eerst naar de winkel straat want daar begint de optocht en samen loop je naar het veld. We kwamen daar 2 NL tegen en we zijn later met zijn 4-en richting het veld gelopen.

Het was wel erg leuk. Ten eerste scheen de zon volop. Er waren een stuk of 6 sterke mannen. Maar eigenlijk was er maar 1 daarvan echt een reus. Deze gingen een onderlinge wedstrijd in kogelstoten met een ovale kei. Kogel met punten slingeren aan een ketting. Kogel werpen aan een stok. Een boomstam werpen die over de kop moet gaan. Daarnaast waren er nog atletiek onderdelen zoals hardlopen en de Cow-Hill race. De deelnemers lopen iets meer dan 4 miles en berg op en weer naar beneden. Een mooi gezicht, eerst in een groepje maar op een gegeven moment vallen er toch gaten tussen. Maar let wel op dit doen ze binnen 20 minuten. Erg heavy.

Er waren nog danseressen, doedelzakspelers. Een war gedeelte. Mannen verkleed zoals vroeger die gingen zwaard vechten en zo een heel toneelstuk opvoerden.

Het was een leuke geslaagde middag.

Boodschappen gedaan, gegeten en gezeten met Menno. Hij rijdt een week door Schotland op een oude brommer van over de 20 jaar. Hij is voor de 3de keer in Schotland en heeft de 2 vorige keren gefietst.

Zondag 26 juli 2009

Verjaardag pa. Zoals voorspelt werden we wakker met regen en hingen de wolken inderdaad laag en had het weinig zin om naar boven te lopen waar weinig te zien is.

Milco heeft wel even genoeg kust gezien dus rijden we binnendoor richting Ullapool. Maar eerst rijden we naar Glenfinnan. Er staat daar een monument en de Harry Potter brug. Net zo bewolkt als in de film zagen wij de trein over de brug voorbij rijden.

De A82 richting Inverness. We rijden naar het meer Loch Ness. Hier vertoeft het monster en zagen net zijn staartje onder water gaan. Het weer werd hier weer beter de zon en de blauwe lucht kwamen weer te voorschijn. Diverse stops gemaakt. Bij Fort Augusta. Heel toeristisch. Maar de hadden daar diverse sluizen achter elkaar. Het was een fraai gezicht. Maar we zijn snel weer door gereden. Veel teveel mensen en de grote bussen stoppen hier en daar om je heen.

Loch Ness is een groot uitgestrekt meer, omringt door berglandschap en erg mooi om te rijden. De volgende stop was kort maar wel mooi. Een rivier met een oude brug waar door het water een kloof was ontstaan. Er lag een mooi bos aan dit stukje water. Dit was het plaatsje Invermoriston.

Bij de volgende plaats zouden we van de route af want we komen toch over een paar dagen weer bij het meer van Loch Ness uit als we van het Highland terug komen. We reden door Drumnadrochit. Ook weer een dorpje waar je veel toeristen tegen komt. Maar het was al tegen 3 en we hadden niet zoveel zin om verder te rijden. Vlak voor het drop zagen we een boerderij camping. Deze boer heeft een stuk of 50 paarden staan en de mensen die op zijn land staan kunnen ook gaan paardrijden.

Toch weer een mooie dag. In de avond na een bak koffie een filmpje gekeken. Morgen richting Ullapool.

Maandag 27  juli 2009

Na een kop thee en koffie zijn we via diverse stops richting Ullapool gereden. We namen een weg die binnen door ging. De eerste stop bij Chambered Cairn. Een tombe met daarom heen een cirkel van stenen die ongeveer 4000 jaar geleden gebouwd zijn. Via een één Baans weg doorgereden.

Na enige tijd kwamen we bij de Rogie Falls. Eerst een stukje lopen om bij de watervallen te komen. Na de wandeling maar een ontbijtje gemaakt. Lekker een gebakken ei, met spek en ham. ik geloof dat we de rest ook aanstaken.

Om een uur of 2 kwamen aan in Ullapool. Uit de verte kun je het dorp al zien liggen. Witte huizen naast elkaar aan de haven. Een gezellig stadje om te zien. We zochten een camping. Daarna een kopje gedaan aan de boulevard. In de avond zijn we daar gaan eten. Sjel had een pizza op de schotse manier. Haggis op je pizza. Het was erg lekker. Het lijkt eigenlijk op een hele erge gekruide gehakt maar dan met meer nasmaak eraan.

Na het eten zijn we langs het water naar de camping gelopen. Nog even wat gezeten in de zon en toen zijn de ogen op tijd dicht gegaan.

Dinsdag 28 juli 2009

We waren redelijk vroeg wakker. Hebben een kop thee en koffie gedronken en zijn naar de Tesco gereden voor boodschappen. Ook wat broodjes voor onderweg voor het lopen op het Handy Island.

We zijn via de rock route richting Tarbert gereden. Het  uitzicht wat we kregen te zien was echt geweldig. De ene na de andere mooie berg, vlakte kwamen voorbij. Soms even een moment genomen  om rustig aan te gaan zitten en te genieten van het uitzicht. De ene keer was de weg goed en de andere keer was de weg 1 auto breed en moesten we plaats maken voor auto's die tegemoet kwamen. De schapen stonden hier niet meer in hun wei, ze liepen ook kris kras over de weg. Maar met dit uitzicht wil je niet hard doorscheuren.

Bij Tarbert aangekomen zijn we eerst gaan ontbijten en hebben daarna de ferry naar Handy Islands gepakt. Op Handy Islands kun je een mooie route lopen en zijn er veel vogels te bekijken waaronder de papegaaiduiker (een puffin). We waren nog niet op het eiland en we kregen een stortbui. Dat zal ook wel. Dit zal niet de eerste keer zijn dat wij nat regenen tijdens het lopen. Eerst met 2 vrijwilligers in het schuurtje gewacht tot de bui iets minder werd. Na enige tijd zijn we het toch maar gaan proberen. De regen werd al minder en na een 1/2 uurtje stopte het en kwam de zon te voorschijn. Bij de eerste baai, kloof waren veel vogels te zien. Maar geen puffins. Ze maakte een hels kabaal. Een stukje verder lopen. Daar stond een rots in het water, los van het vaste land. Daar zagen we de eerste puffins. Wat een leuke mooie dieren. Ze lopen als pinguïns maar zijn stukje kleiner. Na het maken van heel wat foto's, ook van binnen 2 meter afstand zijn we verder gaan lopen. De route was mooi. Je liep over gras, steen en een houten steiger die daar gelegd was. In de verte zagen we nog een zeehondje boven water komen.

Toen we terug kwamen op het vaste land zijn we eerst een kopje thee gaan drinken bij het enige en plaatselijke cafeetje. Daarna doorgereden richting Durness. Noord-Schotland. Daar schijn je mooi baaien te hebben. Vlak voor Durness kwamen langs een meer waar al een kamper stond. Hier zijn we gaan koken en gaan slapen. Tegen de avond stonden hier dus 5 campers voor de overnachting.

Het was vandaag een leuke dag.

Woensdag 29 juli 2009

We waren vroeg wakker. Na een kop thee en koffie zijn we doorgereden richting Durness. We zijn eerst richting het strand gereden. Het was nog stil en helemaal leeg. Wat een rust. Naast het strand stond een kerkhof met een oude ruïne van een kerk met een tombe daarin. Voor de rest viel het dorpje tegen. Een hele kleine supermarkt. Je moet hier gewoon de hele dag op het strand gaan liggen. Maar het uitzicht blijft schitterend.

Via bergen en één Baans weg naar  Tonque. Hier dachten we dan wat boodschappen te gaan doen voor het ontbijt. Maar de lekkere broodjes waren hier ook niet. Net zoals Durness was het dorp eigenlijk niets maar de omgeving daar in tegen extra mooi.

Afgezakt naar beneden, ontbeten in de rust.  Ontbijtkoek die we nog in de bus hadden liggen met wat druiven. Vele vlaktes. Hoe lager we kwamen hoe vlakker het werd. En niet zomaar een weiland maar kilometers lang. Soms kwamen we pardoes een huis tegen. We vroegen ons af wat diegene deed. Hier was voor de rest niets. Ja, rust. Dat is op zijn tijd ook erg lekker.

Eenmaal bij Lairg aangekomen kwamen we weer een beetje in de bewoonde wereld. Via Tain naar Inverness gereden. Na wat rijden in de stad vonden we de camping. We waren eigenlijk wel aan een douche toe. Eerst de wasmachine aangezet, gaan douchen, de was in de droger gedaan, want je mocht op de camping geen waslijnen hangen. Thee gedronken en daarna de stad ingelopen. Wel een aardige stad maar hadden eigenlijk niet zo heel veel zin in de drukte. We willen zo wie zo Edinburgh en New Castle nog in dus waren we ook redelijk op tijd weer bij de camping. Eerst nog langs de Tesco. Blijkbaar had iedereen trek vandaag want wat we wilden hebben was niet te vinden. Uitverkocht. Maar toch nog lekker gegeten. Gelezen , film gekeken en naar bed gegaan.

We hebben wel een tip en ook voor ons zelf. Eigenlijk moet je bij zo land als Schotland gewoon mountainbikes mee hebben. De afstanden naar de winkels zijn meestal wat groter, en je heb hier gewoon mooie fiets routes. Dus die gaan voortaan gewoon mee. Maar helaas hadden we hiervoor niet de tijd genomen.

Donderdag 30 juli 2009

Naar eerst rustig te hebben ontbeten, rijden we vandaag richting Perth. We hebben geen eindbestemming maar willen rustig rijden en een beetje van het uitzicht genieten. Het landschap wordt weer anders.

We reden door het ski stadje, Aviemore. Hier komen we straks terug maar eerst naar het ski center. Je reed door een mooi bosgebied, met mooie mountainbike padden en vele campings. Een meer waar we wat kajakken zagen. Boven op de berg was het uitzicht weer mooi, ondanks de harde bui van een paar minuten. Daarna door Aviemore gelopen. Hier hadden ze goede outdoor winkels. Maar gelukkig konden we onze knip meestal dichthouden. Milco heeft wel een mooi lichtgewicht gore-tex jas gekocht.

Langs een aantal B-wegen doorgereden naar beneden met een aantal stops. We kwamen rond 4 uur bij het plaatsje Bruar. We hadden wel genoeg gereden en zagen een grote parkeerplaats. Met daarbij een groothandel, een galerie, kleren voor het buitenleven etc. We liepen hier met onze korte broeken en op onze slippers. Op een gegeven moment moesten we wel in ons zelf lachen. We kwamen in een super nette dames en heren zaak. Wollen bolhoedjes, wollen jassen en geruite broeken. Ga zo maar door. Ze hadden ook een deel met lekkere Engelse etenswaren. Jam, chutneys, thee, snoep en ga zo maar door.

Na het nuttige van een ijsje zijn we later gaan koken en hebben we de nacht op de grote nette parkeerplaats doorgebracht.

Vrijdag 31 juli 2009

Vandaag zouden we een camping zoeken in de buurt bij Edinburgh. In Perth naar een super gegaan. Lekker ontbijt gehaald en avondeten. Ontbeten in de zon en doorgereden naar de stad. Het was niet zo'n lange rit. In Edinburgh hadden we vrij snel een camping gevonden. Niet zover uit de stad.

We blijven hier 3 nachten slapen. Vandaag eerst rustig wat drinken, douchen en wat lezen. Morgen en overmorgen zijn we van plan om de stad wat dichterbij te gaan bekijken.

Zaterdag 1 augustus 2009 & Zondag 2 augustus 2009

Edinburgh in.

Mooie oude stad. Gezellige stad. Kasteel, huizen , restaurants

Jazz op straat. Zaterdag ondergrondse toer

Zondag Edinburgh dungeon

Maandag 3 augustus 2009

Langs de kust om laag gereden. Bij diverse plaatsen gestopt.

Mooie kust, veel kastelen.

Dunbar, leuk kustplaatsje. Chocolade verrassing gedronken.

Eyemonth, Berwick.

Gegeten bij met het uitzicht van Bamburgh Castle. Onwijs groot en mooi kasteel.

Op zoek naar slaapplaats. Moeilijk want alle plaatsen lijken hier op Egmond aan zee.

Gezellig, toeristisch.

Slaapplaats gevonden op een doodlopende weg bij het Dunstanburgh. Mocht hier niet kamperen maar toch maar geprobeerd.

Dinsdag 4 augustus 2009

Ontbeten bij Alnwick.

Doorgereden naar New Castle. Bij de i informatie gevraagd voor een camping.

Door de tunnel naar de overkant.

Langs de kust gereden, hier een stuk minder mooi.

Durham nog in geweest en slaap plek gezocht. Lanchester picknick plaats.

Woensdag 5 augustus 2009

Ontbeten en toen naar New Castle gereden naar het metro center.

Dit is het grootste winkelcentrum van Europa. Meer dan 300 winkels.

Staat op een groot terrein met meerdere parkeer plaatsen omringd door de Ikea, sportwinkel en ga zo maar door.

Camping Rowlands Gill. Dorpje groter dan verwacht.

Lekker warm weer, dus hemdje aan en van de zon genieten.

Donderdag 6 augustus 2009

Dagje New Castle in. Lekker winkelen en rondslenteren.