HOME               OVER ONS               LANDEN MET FOTO’S & VERHALEN               LINKS               CONTACTHOME.htmlOVER_ONS.htmlLANDEN.htmlCONTACT.htmlshapeimage_1_link_0shapeimage_1_link_1shapeimage_1_link_2shapeimage_1_link_3

SINGAPORE 2005

12 april 2005

Vandaag eerst maar eens rustig Singapore verkennen. Na een lekker ontbijtbuffet even wat informatie vragen over de ondergrondse.

We lopen naar Clarke Quay. Hier zijn veel restaurantjes aan het water. Vrij toeristisch en de prijzen zijn ook aan de duurdere kant vergeleken met de foodcourts. Hier vandaan lopen we naar Chinatown. Dit ziet er allemaal ruim en schoon uit. Een aantal grote shoppingcenters. Wat we hier niet hadden verwacht (wel in andere delen van Azië) en toch ondervinden is dat als je naar iets kijkt dat de verkopers als vliegen op de afkomen en het proberen te verkopen.

Na Chinatown pakken we de ondergrondse naar Little India. Het kost ons enige moeite voordat we door hebben hoe alles werkt. Van het systeem wat ze hier gebruiken kunnen we in Nederland nog heel wat van leren. Je koopt een kaartje met een borg voor het retourneren van dit kaartje. Als je aankomt bij het station krijgt je via de machine je borg weer terug. De treinen rijden op tijd en het is super schoon.

Little India is totaal anders dan Chinatown. De stoep waarop je loopt is krap omdat er allemaal kraampjes staan. Het krioelt er van de mensen. Het ruikt en het is niet bepaald schoon. Maar het is er geweldig. Lekker van die neuskraampjes met allemaal kitscherige en rommel dingentjes.

We gaan hier bij een groot shoppingcenter kijken dat ons is aangeraden om te kijken voor een nieuwe D70. Maar wat een tegenvaller zeg. De prijzen zijn hier duurder dan in Nederland op internet. Na alles te hebben doorgesnuffeld en door de foodmarkt te hebben gelopen zijn we richting het hotel gelopen. Ondertussen is de tijd snel gegaan en voelen we onze benen aardig van het lopen. Vooral na die luie 10 dagen in Darwin.

13 april 2005

Vandaag op pad naar Sentosa Eiland. Dit is een eilandje 500 meter vanaf de zuidkust van  Singapore en het is 1 van de meeste bezochte attracties. Het is een 30 jaar oud resort-eiland met stranden van geïmporteerd zand. (dus gemaakt eiland) Je kunt hier ontzettend veel dingen doen. Underwater world, de dolfijnen lagoon, Ford Siloso, Merlion (grote leeuw, 37 meter hoog waar je in kan), vulkaaneiland,  de orchideeëntuin  en nog vele andere dingen.  Maar helaas weten ze hier ook aardig de toeristen uit te buiten. Omdat we al veel deze reis hebben gezien besluiten we lekker rond te gaan lopen.

We gaan naar het eiland via de kabelbaan. Je kunt over het hele gebied uitkijken. We gaan eerst naar het strand bij de dolfijnen lagoon. Je kunt hier zwemmen en via een brug weer naar een ander eiland toe. Het uitzicht vanaf de torens is mooi. Grote schepen die wachten om de lading te lossen of om op te halen. Kleinere bootjes die je in de kanalen ziet varen. Het mooie blauwe water en het strand.

Hier vandaan lopen we naar de orchideeëntuin en naar het Merilon. Met de bus rijden we het eiland rond en dan weer via de kabelbaan naar het treinstation terug.

Dit is tevens een shoppingcenter met een foodcourt. We genieten hier dan ook van ons avondmaaltje. Noodles met zeedieren en rijst met kip. En dat totaal voor 4 euro.

14 april 2005

Na het ontbijt gaan we op pad naar de Zoo. Deze ligt in het noorden van het eiland. Het heeft 3600 beestjes. Deze worden onderverdeelt in 410 soorten inclusief de witte Rhino, Bengaalse witte tijger en de poolberen. De zoo is 28 hectare groot met heel veel groene natuur. De dieren leven niet in kooien maar in de natuurlijke omgeving.

Je moet niet schrikken van de dieren die los lopen. Bij de olifanten kwamen we een aantal loslopende aapjes tegen. Ondertussen kroop er een gifgroene slang onder de banken door.

We lopen zo weer aardige stukken door de zoo.

Op de terug weg stappen we uit op Orchard Road, wat de grote winkelstraat is en gaan op zoek naar eten. Lopen  terug naar het hotel waar we onder de dekens naar een filmpje kijken.

15 april 2005

Vandaag hebben we allebei geen zin om weer te gaan slenteren door de stad. We blijven in de kamer en lezen en computeren wat. We zien sinds tijden weer eens wat regen vallen. Tegen de avond lopen we naar Orchard Road om naar een foodcourt te gaan. De keuze is er reuze. Er is zoveel en soms weet je gewoon niet wat het is. Dat bleek. Sjel bestelde crispy noodles. Crispy was het niet. Het was een pittige soep. De super grote garnalen die er in zaten waren heerlijk.

Nog even een stukje over de straat gelopen. Wat een drukke.

16 april 2005

Na het ontbijtje eerst nog even rustig aan gedaan. Dan op naar Orchard Road om even goed tussen de spullen te neuzen. Wat is dit een lange en drukke winkelstraat. Je bent het ene shoppingcenter nog niet uit en je stapt alweer bij de andere naar binnen. Bij de duurdere en sjijkere  zijn we naar buiten gegaan. Wij hebben geen behoefte aan Chanel pakjes.

Ze zijn toch wel apart die Aziaten. Een nieuwe rage: poppetje van ongeveer 6 a 8 cm groot. Witte of geschilderde. Je kunt er niets mee alleen maar naar kijken maar ze vlogen over de toonbank. Er werden foto’s van gemaakt. Van de poppetjes, de stickers en de boeken. En dat maar voor 50 dollar. Misschien vliegt deze rage wel over naar Europa, wie weet.

Nog lekker gegeten bij een foodcourt.

17 april 2005

Na het ontbijt de spullen ingepakt, uitgecheckt en een taxi gepakt naar het vliegveld. Een beetje met tegenzin. Helaas moeten we even voor een paar weekjes terug naar Nederland. Onze oppasser (van onze spullen) gaat verhuizen. Onze spulletjes moeten dus ook weg.

Omdat we een jaar retour ticket hadden gekocht (omdat dit goedkoper was) en omdat we 2 jaar wilde gaan reizen, gingen we het retour dus niet gebruiken. Omdat we nu nog binnen het jaar zitten, hebben we besloten om naar Nederland te gaan en onze spullen zelf te verhuizen. Het zijn erg veel spullen, nog niet ingepakte spullen en persoonlijke spullen en dat willen we zelf regelen. Ook willen we weten hoe en waar de spullen terecht komen. Het is immers ons probleem. Maar we zullen snel onze reis zeker voortzetten in Azië.

Nu we toch naar Nederland gaan hebben we ook het besluit genomen om naar de bruiloft van Angèle haar zus te gaan in Oostenrijk. Deze hadden we anders voorbij moeten laten gaan.

Lekker, hebben we van 12 mei tot en met 27 mei al weer een vakantie voor de boeg. De jet staat al klaar.

Eerst naar Hong Kong en van daaruit met het vliegtuig naar Amsterdam.